Subject: FW: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Apr 2024 08:37:15 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/9946-27

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 23, 2024 4:59 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadan korrigeeritud lahenduse. Projektidokumendid on digikaustas ja
allkirjastatud.

Link:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EjgUOxkjY9ZNpzyuSMH8W2MBO4JC5qzoND5
iDQ5fau_1tQ?e=iBjVKv>  2024-04-23 TRA korrigeeritud_v02

Lisasin väljavõtte kirjavahetusest Stormec OÜ-ga, kus projekteerija andis
lahendusele nõusoleku kollektori  ja elektrikaablikanalisatsiooni
ristumise kohta.

Infoks lahendusest:

Nende kahe kaevu väljakaevamise osas jäi tellija otsus:

1.            Muudame lahenduse nii, et kaevu nr 27 ei likvideerita, ta
jääb avariiolukorraks varusse. Vana survetoru jääb samsse kohta.

2.            Kaevu nr k58 haljasalal kaevame välja, kaeveala minimaalne,
kõvakattega alale ei ulatu.

Servituudijoonise korrigeerisime.

Tellijale info lepingute kohta on edastatud ja nad arvestavad sellega.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 18. aprill 2024 16:26
To: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

IKÕ plaani osas palume korrigeerida.

*	IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse reeglina ala
Ehitise horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses. Palume
arvestada sh ka kambri asukohas, hetkel tundub ala suurem kui 1m.
*	Lisaks palume kajastada katastriüksuse nimetus ning number
korrektselt, et ei oleks kattumist ja oleks loetav. POS2 tähis katab
osaliselt teksti.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 18, 2024 3:23 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Tänan tagasiside eest! Annan tellijale info lepingute kohta edasi.

Nende kahe kaevu väljakaevamise osas annan infoks edasi tellija otsuse:

1.	Muudame lahenduse nii, et kaevu nr 27 ei likvideerita, ta jääb
avariiolukorraks varusse.
2.	Kaevu nr k58 haljasalal kaevame välja, kaeveala minimaalne,
kõvakattega alale ei ulatu.

Servituudijoonise saadan lihtsalt üle vaatamiseks. Vormistame parandustega
dokumendid, allkirjastame ja saadame esimesel võimalusel uuesti
kooskõlastamiseks.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 18, 2024 3:02 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Lisan infona juurde, et kuna riigitee nr 4 teelõik km 13-16 oli
ehitustööde objekt 2017.-2020. aastatel ning teelõik km 13,0-13,7 oli
ehitusobjekt 2018.-2021. aastatel ning tegemist on hetkel garantii aluse
objektiga ja projektiga on ette nähtud katete taastamine, siis soovime
sõlmida riigiteede tee katendi taastamise osas lepingu tehnovõrkude
omanikuga, mis käsitleks ühtlasi ka projekti kooskõlastust. Lepingu
koostab Transpordiamet.

Lisaks on vajalik esitada allkirjastatud projekt, mille on allkirjastanud
projekti koostanud pädevad isikud (sh teede ja katete taastamise osa).

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Thursday, April 18, 2024 1:31 PM
To: 'Malle Ütt | K-Projekt' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Konsulteerisin täiendavalt TRAM ehitusüksusega ning oleme jätkuvalt
seisukohal, et kaevude kehandid (sh plast, betoon) tuleb riigitee
maaüksustel 100% eemaldada ning likvideerida vastavalt nõuetele.

Palume kajastada vastav informatsioon seletuskirjas ning ka katete
taastamise osas asendiplaanil.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, April 18, 2024 8:38 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Robert Peterson | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Konsulteerisin kaevude likvideerimise osas ehitajaga ja seetõttu tegime
need parandused joonistele. Kaevud, mis jäävad transpordimaale
likvideeritakse järgmise meetodiga:

1.	Kaevu keha lõhutakse (plastkaevul lõigatakse ära) 1m sügavuselt
teekatendi all, kaevu allesjäänud osa täidetakse täitematerjaliga  ja liiv
tihendatakse vastavalt nõuetele. Kaevus olevad toruotsad tamponeeritakse
veetihedalt. Teekate taastatakse  kogu konstruktsiooni sügavuses/ulatuses.
Joonisel olev kaev nr 27 on plastkaev läbimõõduga De400mm. Kaev nr 4 jääb
töösse, see on töösse jääva vana kollektori olemasolev kaev. Korrigeerime
taastamise märgistuse.
2.	Haljasalal likvideeritakse kaev k58 vähemas mahus. Kaevus see
tamponeeritakse toruotsad veetihedalt, eemaldatakse kaevu telekooptoru
koos luugikomplektiga. Kaev täidetakse täiteliivaga ja liiv tihendatakse.
Kaevukeha jääb maasse. Haljastuskihid taastatakse ca 30cm sügavuseni.
3.	Servituudijoonise korrigeerime.

Kas on võimalik ikkagi juba lõpetada seda kooskõlastamise protsessi ja
kirjutate selle kate märkuse täitenõudena kooskõlastuse teksti? Mina
saadan teile komplekti parandatud joonistega?

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 17, 2024 2:01 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Oleme esitatud materjalid läbi vaadanud ning toome välja asjaolud, mille
osas palume täiendada.

*	Riigitee maaüksusel oleva kaevu likvideerimise asukohas olete
eemaldanud ab-katendi taastamine Tüüp 1 viirutusala, antud asukohas
ilmselt tuleb näha ette ka ab-katendi taastamine Tüüp 1.

Oleme seisukohal, et kaevude betoonkeha tuleb riigitee maaüksustel 100%
eemaldada (kajastada vastavalt ka seletuskirjas) ning kaevik täita liivaga
ning tihendada vastavalt nõuetele.

Kui kaevukeha alles jätta siis pinnaste erinevuse tõttu hakkab see aja
möödudes alt välja peegelduma. Konstruktsiooni osas on vaja näha ette sama
konstruktsioon, mis on teel.

Eelmine versioon
Uus versioon

*	Palume korrigeerida IKÕ plaani.

IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse reeglina ala Ehitise
horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses. Palume arvestada sh ka
kambri asukohas.

Lisaks palume kajastada katastriüksuse nimetus ning number korrektselt, et
ei oleks kattumist ja oleks loetav.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, March 22, 2024 3:28 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Saadan korrigeeritud lahenduse. Link:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EtjJYq9PyDtNqSyHGyllutsBXoiakcxLCuS
K-ryS5hE7FA?e=5EX4xL>  2024-03-22 TRA korrigeeritud

Lisan märkustele selgitused/kommentaarid värviliselt allpool kirjas.

Esmaspäeval esitan ehitusloa taotluse uuesti Saue valda, palun kindlasti
kaasata ka Transpordiameti menetlusse.

Tervitades

Malle Ütt
mob: +372 5302 0254
 <http://kprojekt.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 20, 2024 2:15 PM
To: Malle Ütt | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Laagri alevik kanalisatsiooni kollektori
projekteerimine Nõlvaku tänava ristmikust kuni Männimetsa pumplani

Tere

Oleme esitatud materjalid läbi vaadanud ning toome välja asjaolud, mille
osas palume täpsustada projektilahendust.

1.	Palume esitada IKÕ plaan ka kinnistu 4 Tallinn-Pärnu-Ikla tee L25
(tunnus: 72701:001:1314) osas (kanalisatsioonitoru, kamber). – IKÕ plaan
on korrigeeritud
2.	Lisame juurde, et asendiplaani kohaselt müratõkkeseina
demonteerimist projektiga ette ei nähta, palume ka seletuskirjas kajastada
üheselt ning korrigeerida vastavalt punkti 6.8. – seletuskirja p 6.8 on
korrigeeritud
3.	Lisaks palume kajastada seletuskirjas, et tänavavalgustuse postide
eemaldamise ehk tööde eel tuleb informeerida ja kooskõlastada tegevus AS
KH Energia Konsult (Tõnu Roosna) ja KOViga. – seletuskirja on lisatud
punkt 5.3.1 Ehitusaegne TV-postide teisaldamine
4.	Juhime tähelepanu Transpordiametil on menetluses OÜ
Keskkonnaprojekt töö nr 198O, IP 3628 „Topi-Pääsküla 20kV ühendus.
Jälgimäe küla Saku vald Laagri alevik Saue vald“, projekti täiendaja: Rait
Valgma, Stromtec OÜ. Elektriprojekti kooskõlastuse uuendus. Antud
projektiga on plaanitud maakaablite ristumine Nõlvaku tn, Vanasilla tn,
Tallinn-Pärnu-Ikla mnt ristmikul.

Palume kooskõlastada muutunud kanalisatsioonikollektori lahendus ka
elektriprojekti projekti tellijaga. – Elektrilevi OÜ on eelprojekti
lahendusele andnud 2.jaanuaril 2024 EHR-is ehitusloa taotlusele Saue
vallas kooskõlastuse, mis kohustab eraldiseisvalt nendega kooskõlastada
tööjoonised. Sama sisuga kirja saatis ta ka 22.03.2024 minu soovile
täiendavalt kooskõlastada projekteeritud kollektori ja varemprojekteeritud
kaablirajatise ristumine. Selle kooskõlastuse võtab hanke järgmises etapis
ehitamise ja tööprojekti koostamise vastutav isik.

Lisame juurde ka Transpordiameti põhja osakonna ehituse üksuse märkused
katete taastamiste kohta:

1.	Vaadata, et katte taastamisel ei tekiks teravaid nurkasid ning
oleks võimalikult risti teekattega.

                Põhimõtteline katte joon on märgitud punasega/kollane
taust ja teravad nurgad sinisega. – katete taastamise ulatus on
korrigeeritud vastavalt skeemile

2.	Täpsustada liiva nõuded ning võtta aluseks Transpordiameti poolt
edastatud 06.12.2023 andmed teekonstruktsioonide kohta Pärnu mnt-l (email
manuses). – kattekonstruktsioonis on lisatud liivale näitajad nii nagu
varasemas projektis

3.	Seletuskirjas samuti kajastada katete taastamise osa vastavalt
Transpordiameti poolt edastatud 06.12.2023 andmed teekonstruktsioonide
kohta Pärnu mnt-l (email manuses).- korrigeeritud sarnaselt joonisel
olevaga

4.	Täpsustada graniitkivisillutise mahud. Hetkel tundub et kaevu
likvideerimisega ei tule nii väikese mahuga välja. – korrigeeritud mahtu.
Tegelikult ei ole kaevu likvideerimisel kaevetöid, kaevu luuk koos
teleskooptoruga eemaldatakse, kaevukeha jääb pinnasesse ja täidetakse
täiteliivaga. Alal taastatakse murukate

5.	Äärekivide rikkumisel on vaja äärekivid välja vahetada. Vajadusel
suureneb sellest tulenevalt sõidutee ülekatte osa.- korrigeeritud kohtades
kus äärekivi võib saada kahjustada

6.	Liikluskorraldusvahendid ajutiselt teisaldada ja hiljem tagasi
panna.- märkus lisatud
7.	Peaks olema, kas toestatud kaevik või peaks kaeviku joont laiemalt
näitama. Hetkel on kaeviku joon väga lähedal proj torustikule.- lisasime
kaevikule toestuse, laiema kaeviku jaoks ei ole ruumi.

8.	Täpsustada või korrigeerida millega on punaste katkendjoonte näol
tegemist antud asukohas. – korrigeerisime punased katkendjooned

9.	Asendiplaanilt ja katete taastamise asendiplaanilt puudub künnis.
– lisasime joonisele künnise tähistuse ja korrigeerisime vastavalt katendi
ulatust

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet